Op de helft

25 februari 2018 - Coral Bay, Australië

Vandaag is de dag van de halfjes. We zijn op de helft van onze trip en onze kleine Columbus is vandaag 1.5. Halve feestjes daar doen we dan weer niet aan dus gisteravond gingen wij al het moois dat wij in zee aanschouwd hadden geserveerd op een mooi bordje bekijken en natuurlijk proeven. In Azië hebben we heerlijk gegeten en mijn eigen chef maakt er iedere avond een feestje van maar deze krabbetjes en oesters mochten er ook wezen!

In Shark Bay bekeken we al dit lekkers voor het eerst vanaf een bootje. Als trotse moeder keek ik toe hoe mijn kleine kapiteintje onverschrokken het roer pakte. Helaas bleek een half uur later dat de kleine zeebeentjes nog niet helemaal gewend waren aan het schommelende schuitje want de inhoud van de lunch lag al snel op mijn schouder. Kennelijk moest et even plek gemaakt worden want over dezelfde schouder werd direct daarna naar de chips gegrepen. Na overleg met de kapitein kon de volgende dag het échte werk beginnen want hij verzekerde ons dat de wind de volgende dag zou gaan liggen en de kleine kapitein niet zeeziek kon worden. Met een klein schietgebedje en schone kleding voor Indi én mama togen we de volgende dag vol goede moed aan boord. De beste man had waarzegger kunnen worden want er bleek inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Indi loungen in de netten met de andere kindjes en wij Dolfijnen en Dugons en zeeschildpadden kijken. Die Dugons blijken een soort van zeemeerminnen te zijn maar dan een ontzettend lelijke versie.

Na Shark Bay kwam Coral Bay en deze plek doet haar naam eer aan. Kilometers lang koraal en waanzinnig veel mooie vissen. Ook dit onderwaterleven bekeken we vanaf de boot met het verschil dat we nu ook echt tussen de vissen konden snorkelen. Wie herinnert zich de Snorkels nog? Nou dat ik dit gezien heb denk ik tóch dat het verhaal van kapitein Ortega bést eens waar kan zijn. Wat een leven speelt zich daar af onder water. Het was fantastisch om daar voor heel even deel van te mogen uitmaken.

Het letterlijk en figuurlijk hoogste punt van onze Australiëreis is bereikt in Coral Bay. Morgen vertrekken we richting Perth en gaan we met de vlam in de pijp richting het zuiden.

1. Marieke:
    25 februari 2018
    Goede reis verder,wat een belevenis allemaal,👍😘
  2. Rian:
    25 februari 2018
    Mooi allemaal weer hoor. Indi heeft al een lekker kleurtje
  3. Rian:
    25 februari 2018
    En ja ik kan me de Snorkels nog goed herinneren. Erg leuk altijd.
  4. Opa:
    25 februari 2018
    Ja ik weet het snorkelen natuurlijk ook nog. Heerlijk allemaal hoor. We genieten mee! En trouwens prachtig geschreven weer.
  5. Odette:
    25 februari 2018
    Wat leuk geschreven weer allemaal! En wat een fantastische reis!