Welcome to Africa

4 april 2018 - Umdloti, Zuid-Afrika

In sneltreinvaart zijn we de afgelopen twee weken onze trip door Zuid-Afrika begonnen. Even aanpassen aan de trage cultuur was er niet bij want wij waren op een missie. Ci was namelijk met ons mee en we wilden deze reislustige neef toch een mooi gevarieerd avontuur bezorgen. 2 weken met een jong gezin aan een zwembad tussen de andere gezinnen is natuurlijk ook ontzettend leuk als je 20 bent dus dat zetten we volgende keer op het programma!.

Na aankomst in Johannesburg en een klein beroep op onze biologische klok zaten we weer helemaal lekker in de tijdzone en zetten we koers naar Kastell. Ja inderdaad net Kasteel maar dan anders. Zo heerlijk die Afrikaanse taal die nog het meest lijkt op oud Nederlands. Onderweg passeerden we Warden en Oosthuysen.. Zijn wij even in de maling genomen.. reis je duizenden kilometers om als nog "op het dorp" uit te komen.. Na het vakkundig ontwijken van potholes waar je in kan verdwijnen dachten wij de volgende dag even een mooi ritje naar een uitkijkpunt te maken. Dat we over een berg langs een afgrond moesten was er even niet bij verteld. Ik ben net zo heetbloedig als ik eruit zie dus vloekend en tierend langs die cliff.. Nee geen moeder van de maand award boor mij dit keer. Dat doen we niet meer! De volgende dag gingen gingen de mannen naar Lesotho en bleven de dames thuis. Lesotho is een apart land dat volledig wordt omsloten door Afrika waar de tijd heeft stilgestaan. Er wordt geleefd van ruilhandel en geld bestaat niet. Wellicht komt het door de eigen bierbrouwerij maar ondanks de armoede lijken de mensen er enorm gelukkig.

Na een dagje rust in Swinburne kwamen we voor het paasweekend aan in Durban in de provincie Kwazoeloe Natal. Ci waren we gelijk kwijt want die leerde surfen en ging met de Locals op pad. Ook voor Indi was het feest want wij gingen naar waterworld, de dierentuin en ook heeft de paashaas ons hier helemaal kunnen vinden. Zo trots was ze op haar gevonden eitjes! Na Pasen stond het hoogtepunt op het programma: De Safari! Helaas kon Indi niet mee en omdat papa hem al eens had gedaan bleef papa bij Indi. We hebben enorm genoten van de fantastische natuur en van alle dieren die we in de vrije natuur hebben gezien. Zo hoort het te zijn!

Morgen zetten we Ci alweer af op het vliegveld en gaan wij vakantie vieren. De afgelopen tijd hebben zoveel gereisd gezien en beleefd dat het nu tijd is om lekker op een strandbedje te genieten van helemaal niks voordat we 27 april alweer aankomen in Nederland.

1. Inger:
    4 april 2018
    Wat een avonturen hebben jullie beleeft! Ci geniet verschrikkelijk van alles! Prachtige foto’s en geniet nu van jullie welverdiende vakantie! Heerlijk luieren in het zonnetje☀️☀️
  2. Rian:
    4 april 2018
    Moe van het reizen over 3 continenten, dat kan ik wel begrijpen. Maar wat een prachtige reis! En jullie zien er allemaal super gezond en relaxed uit.
  3. Eline:
    4 april 2018
    Wat gaaf zeg! Klinkt weer fantastisch! Geniet nog maar lekker die laatste weken 😘
  4. Ivo:
    4 april 2018
    Superleuk om jullie ervaringen hier te lezen toppers, de blijheid straalt van de foto's af! Enjoy to the max!!
  5. Marieke:
    4 april 2018
    Nu nog even nagenieten van alles,bedankt dat jullie het deelde.😘
  6. Jannie:
    5 april 2018
    Weer mooi verhaal en leuke foto's Anne.Nu even een paar weken in de vakantie modus.Ik weet alleen niet of die grote blonde krullenbol dat kan.Als hij een hengeltje kan uitgooien lukt het misschien wel😘
  7. Paula:
    5 april 2018
    Wat heerlijk! Geniet er nog even van!
  8. Neeltje:
    5 april 2018
    Prachtige reis. Nu lekker nog even genieten van de vakantie.