Naam:
Foto’s:
215
Video’s:

Over ons

Als geboren en getogen Amsterdamse ben ik inmiddels met vriend Niels en dochtertje Indi neergestreken in het dorp uit Niels zijn jeugd: Warder. Ik was zo'n Amsterdammer die dacht dat ik van de aarde af zou vallen als ik buiten de ring kwam, en nu "voor de rust en de stilte" naar het platteland is verhuisd (iets met kindervoetjes op je eigen gazonnetje en zwembadjes in de tuin). Je zou mij dus best kunnen vergelijken met een wandelend cliché en dat mag! Want wat ben ik blij met deze keuze. Om nog iets van tegenwicht te geven aan het burgerlijke dorpse bestaan gaan we heerlijk overwinteren op onze wereldreis.

Over onze reis

5 jaar geleden ontmoette ik hem voor het eerst, mijn wereldreiziger. Ruim drie jaar zijn we samen. De hele wereld heeft hij al gezien maar gelukkig was ook hij verliefd genoeg om bij mij neer te strijken op het nest op de Jan van Galenstraat. Met "slechts" nog een uitstapje van twee maanden per jaar naar een mooie plek op de wereld waren wij beiden blij. Eind goed al goed.. toch..? Toen bij mij al snel de kinderwens naar boven kwam stond hij ook hier meer dan voor open met een kleine kanttekening.. Namelijk dat wij dan wel met back-pack en baby op reis zouden gaan. Met klapperende eierstokken en vol adrenaline van het idee dat er een kleine Sijtsma-Biemans zou komen zei ik volmondig ja. Hij wist vast niet waar hij aan begon (ik trouwens ook niet) en hij zou het al lang vergeten zijn als de baby er eenmaal was. Maar niets bleek minder waar en verrassend genoeg werd zijn droom al heel snel de onze. Ik werd enthousiast van het idee van de wereld ontdekken, nieuwe ervaringen op doen, mijn eigen grenzen verleggen en bovenal genieten van ons gezin. Het plannen, sparen, en scenario's uitschrijven begon en op  1 januari wordt onze droom werkelijkheid. Het "rondje" om de Indische Oceaan kan beginnen.

Bezochte landen

Wij hebben 26 landen (11%) bezocht:

Australië, België, Colombia, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Gambia, Griekenland, Hongarije, Italië, Kaapverdië, Kroatië, Luxemburg, Maleisië, Marokko, Nederland, Panama, Portugal, Spanje, Thailand, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Zuid-Afrika.