Trip down Indian Ocean road

19 februari 2018 - Kalbarri, Australië

Eigenlijk is het "up Indian Ocean road" want we gaan naar het Noorden. In ieder geval genoeg herinneringen voor de trip down memory lane als we oud en grijs zijn want we genieten dagelijks van de fantastische natuur op deze weg. Urenlang rijden zonder iemand tegen te komen behalve een verdwaalde kangoeroe is toch net even anders dan de a7 op maandagochtend waar menig zaankanter de middelste vinger in de aanslag heeft, niet bang om hem op te steken.

Onze eerste stop na Lancelin bracht ons bij Nambung National Parc in de Pinnacle dessert. Bijzonder om te zien hoe in dit woestijnlandschap deze Pinnacles uit het niets lijken op te rijzen. Het was ook hier dat we onze eerste wilde Kangoeroe spotten. Is toch even een ander verhaal dan de Nederlandse parkkonijntjes. Sowieso heeft de "wild life experience" een nieuwe betekenis gekregen want niet alleen kangoeroes leven hier in het wild. In Kalbarri voerden we de Pelikanen en vandaag zwommen de Dolfijnen tot aan het strand. Laten we zeggen dat het anders is dan het "wilde leven" dat we tot voor kort in de mooiste hoofdstad van Nederland leefden maar minstens zo enerverend!

Ook in Kalbarri bezochten we het National Park en hier zijn in korte tijd toch een aantal clichés gesneuveld. Zo blijkt dat niet alleen wijsheid met de jaren komt maar zeker ook schoonheid. En dames maak je nooit meer zorgen om je rimpeltjes want dit 400 miljoen jaar oude (aan)gezicht met haar uitgesleten groeven was oogverblindend, indrukwekkend mooi.
Nog steeds in Kalbarri deden we ook het eerste snorkelrondje zodat we straks klaar zijn voor het echte werk in Coral Bay.

Momenteel zijn we we in Shark Bay waar we vanavond de zonsondergang tegemoet varen en morgen de zee op gaan om Dugons en zeeschildpadden te spotten.Just a regular day down under😆. Maar zo eerst een broodje pindakaas en een rondje springkussen want we zijn zo lekker gewoon gebleven.

1. Foz:
    Tsssssss wauwie!
  2. Opa:
    19 februari 2018
    Schitterend die leegte. Geniet!
  3. Marieke:
    19 februari 2018
    Geweldig,wat een ervaring,en wat beschrijf je het mooi,geniet ervan.😘
  4. Anne:
    19 februari 2018
    Bedankt voor jullie lieve berichten! We missen jullie wel hoor!
  5. Marjolein:
    19 februari 2018
    Zo leuk alle verhalen An! Klinkt als een geweldige reis, wat heerlijk:). Geniet er nog van! Veel liefs voor jullie. X
  6. Neeltje:
    19 februari 2018
    Jullie genieten nog volop. Heerlijk. Nog veel plezier op reis met de kleine meid.
  7. Rian:
    19 februari 2018
    Het is alweer een prachtig verhaal en prachtige foto's. Zo blij voor jullie
  8. Jessica Kok:
    Wauw tof lieverds! Geniet geniet geniet! Liefs
  9. Anne:
    20 februari 2018
    Heel erg bedankt allemaal! liefs vanuit Hier!
  10. Anne:
    20 februari 2018
    Ow my god die haaien je snorkelt daar niet tussen toch???
  11. Anne:
    25 februari 2018
    haha kan gewoon Annie!
  12. Rikkert:
    25 februari 2018
    Gaaf lieve mensen; trip of a lifetime!