Zangvogels en lachvogels

4 maart 2018 - Coral Bay, Australië

Het reizend circus is inmiddels aangekomen in Mandurrah ten zuiden van Perth. 1200 km in 2.5 dag lijkt wellicht een peulenschil maar voor één chauffeur, die normaal in een SEAT Mii rijdt, met een dreumes achterin en een vliegenplaag in de Camper was het nog best een uitdaging. Tijdens de lange ritten heb ik me vaak afgevraagd of een vlieg die door je neus naar binnen vliegt zich in je hersenen kan vestigen.. iemand...? Een karaoke liefhebbende bestuurster die denkt dat ze in duet met Chris Martin ieder nummer van Coldplay naar de nummer 1 positie in de top 2000 kan zingen was voor de passagiers wellicht ook niet plezant. Maar hee de peuter kan het niet zeggen en de man kijkt wel uit dus hup door die geluidsbarrières, Viva la Vida!

Onze eerste stop was Yanchep National Park waar we dit keer niet alleen Kangoeroes maar ook Koala's in het wild zagen. Het blijft bijzonder. Nog specialer werd het toen ik van een Kookaburra zoals mijn schoonzus Inger het beeldend verwoordde een "kusje" kreeg. In werkelijkheid had deze lachvogel mij al een hele tijd in de smiezen en zag zijn kans schoon om niet alleen het stukje brood dat ik naar mijn mond bracht te pakken maar ook mijn lip te grazen te nemen. Resultaat: bloedende lip, bezoekje aan de dokter, antibioticakuur en tetanus prik had ik gelukkig al. Ach je bent niet in Australië geweest als je niet bent aangevallen door een wild dier zullen we maar zeggen. Mijn goede vriend Mark suggereerde nog dat soort wellicht soort had gezocht😁. Ik houd het voor nu op pechvogel; of hij had me horen zingen.. dan was het voorbedachte rade met motief..Ik heb in ieder geval uitgevogeld dat deze lachebek en ik geen vrienden worden. Dat je in mijn lip bijt is één ding maar van mijn eten blijf je af. Dus pas maar op vriend jij gaat op de bbq. Open vuren verbod of niet, jij bent straks vrije vogel af. Burn baby burn. Ieder pechvogeltje zingt én eet zoals het gebekt is en ik heb toevallig een hele grote.. ! Ik ben allang blij dat hij ons eigen kleine lachvogeltje niet te pakken had maar dat hij voor de grote zangvogel koos.

In Mandurra nemen we nu een kleine break en vieren we Australien Labor day. We hebben een leuk gezin ontmoet dat al jaren door Australië reist met drie lieve vriendinnen voor Indi. Heel inspirerend maar geen zorgen we will be back in Warder del Sol! Zij deelden hun 30 gevangen krabben graag met ons dus we combineerden de Nederlandse kaasjes met Australische krabbetjes, fantastisch combi!

De komende weken dalen we in rustig tempo nog wat verder naar het zuiden af met als eerste stop Nannup.

1. Mark:
    4 maart 2018
    Maar waar blijft toch de foto van de bloedende lip?
  2. Wieke:
    4 maart 2018
    Hahaha jaaa foto!! Ook van de etenstelende dader!
    En nu we toch bezig zijn: reuze benieuwd naar geluidsfragment van de nieuwe Treintje & Marco/ Ike & Tina / Michael & Janet : de sensatie van 2018 Biemans & Martin.
  3. Marieke:
    4 maart 2018
    We geven je op voor de V o Holland.Kunnen wij ook genieten van je zang,hahaha.Goede reis verder en geniet,knuffels voor jullie.💋
  4. Gerda:
    Heeerlijk verhaal weer!
  5. Rian:
    4 maart 2018
    volgens de libelle (yeah) zou de vlieg iet naar je hersenen doorvliegen maar naar je luchtpijp, ook geen feest natuurlijk. Handige tip lijkt me wel om voor dat je gaat snuiten hem eerst te verlammen door wat olie in je neus te laten lopen. Ga je gewoon zomaar snuiten dan schrikt ie en probeert te vliegen, in je neus dus. hmmm Ik zoek nog even verder. Enne, ligt het aan mij of zijn er geen foto's?
  6. Anne:
    5 maart 2018
    Haha bedankt voor de tips mam! Foto's van de misdaad mogen helaas niet vrijgegeven worden door de politie Mark en de banden van de duetten helaas ook niet Wiek en Marieke 😂 Bedankt Ger!
  7. Anne:
  8. Rosalie:
    Geweldig!! Geniet!
  9. Anne:
    6 maart 2018
    Dankjewel!
  10. Marjolein:
    22 maart 2018
    Hahahah Annie ik moest hier echt heel erg om lachen: ‘Een karaoke liefhebbende bestuurster die denkt dat ze in duet met Chris Martin ieder nummer van Coldplay naar de nummer 1 positie in de top 2000 kan zingen was voor de passagiers wellicht ook niet plezant. Maar hee de peuter kan het niet zeggen en de man kijkt wel uit dus hup door die geluidsbarrières’

Ik hoor het je zo zeggen!!! Echt heel leuk alle verhalen! Net een paar gelezen die ik had gemist! Geniet nog van jullie reis in Afrika! Kus!