Proef het leven

14 maart 2018 - Cape Leeuwin Ligthouse, Australië

Nannup hebben we uiteindelijk overgeslagen om ons geluk letterlijk te gaan beproeven in Margaret River. We hebben gekaand, gegeten geproefd gesmikkeld, genoten! Kaas, bier wijn olijfolie en het hoogtepunt voor mij en Indi: Het chocolade proeven. Ja echt de hemel op aarde ons chickie was niet te houden! Er werd geduwd, gegraaid en uiteraard tweede rondes ingelast om maar zovaak en zoveel mogelijk te kunnen proeven.You go girl make mama proud. Mocht er iemand nog twijfelen; het is toch écht een kind van haar moedertje. Ditzelfde effect had het bier proeven op Niels. Iets met mannen van Mars en vrouwen van Venus gok ik.. Een fijne bijkomstigheid was dat de bier-en wijngaarden gelegen waren in een supermooie omgeving én dat de meesten over een speeltuin beschikten. Die Australiërs die begrijpen het!

De volle buikjes moesten natuurlijk wel een beetje in shape gehouden worden en hoe kan je beter de nood met de deugd combineren dan met een mooie wandeling langs de kustlijn. We bezochten red-cliff, surfers-point, Cape Leeuwin en Augusta. Iets minder ruig dan het Noorden maar na weken van woestijn was het zien van een groene omgeving een welkome afwisseling. Bij Hamelin Pool zagen we Stingrays. Je weet wel die jongens die Steve Irwin recht in het hart raakten. Hij kan het niet meer navertellen. Wij keken dan ook onze ogen uit maar van veilige afstand. "Gelukkig" was er voor ons nog wat extra vertier van andere toeristen die wél graag een Irwinnetje over hadden voor een leuk kiekje voor later.

In Pemberton werden onze zintuigen alweer geprikkeld met de plaatselijke delicatesse, straight from the river: De Marron. Ik weet het, de surimi sticks van de Appie zijn heus niet verkeerd maar van deze rivierkreeften die op Garnalen lijken hebben we gesmuld tot aan het laatste pootje. Sorry guys maar jullie waren het waard! In Beedelup National Park werden de volgende dag onze waarnemingszintuigen dan weer in sneltreinvaart aangezet want hier wandelden we door een bos met 60 meter hoge bomen. Stel je voor; 30 Nielsen op elkaar gestapeld! Ik had het "door een boom lopen nog niet op mijn bucketlist staan maar heb het er snel opgeschreven en een vinkje gezet! Weer een bijzondere ervaring die nog het meest weg had van het sprookjesbos in de Efteling maar dan echt.

De Australië trip loopt op zijn einde dus we zijn weer onderweg naar Perth. We zijn er bijna maar gelukkig nog niet helemaal.

1. Marieke:
    14 maart 2018
    Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben,goede reis verder,op naar het volgende avontuur.💋
  2. Chari:
    14 maart 2018
    Ik heb wel weer kunnen lachen! Wat een mooie en leuke verhalen! 30 Nielsen maar?! Haha super leuk, geniet er van!
  3. Anne:
    14 maart 2018
    Dank je wel Marieke gaat lukken. Haha fijn Cher! Nog ff en dan lachen we weer in Zaandam!
  4. Mark:
    14 maart 2018
    Toch mooi Niels die midden in een wijngaard bier staat te drinken, ik ben trots op jullie
  5. Emily:
    14 maart 2018
    Weer een mooi verhaal lieverd! 💕
  6. Rian:
    ja prachtig weer, trots!
  7. Odette:
    14 maart 2018
    Weer leuk geschreven, maar wat een shock om over tig weken weer terug te zijn in Nederland!
  8. Martine:
    14 maart 2018
    A balanced diet is chocolate in both hands ;-) leuke verhalen om te lezen Anne !
  9. Anne:
    15 maart 2018
    @Mark ja dat kan alleen Niels verzinnen. Bedankt lieve Ems en mamsie! Ja daar denken we nog even niet Anne Odette! Haha die onthoud ik Martine!