Ode aan het eten

13 januari 2018 - Pulau Dayang Bunting, Maleisië

Het zit er bijna op 9 dagen van relaxen naar een hoger level tillen. Morgen vertrekken we naar een nieuwe plek op het hoofdeiland Langkawi maar voor het zover is nog even een diepe digitale buiging naar het heerlijke eten hier. Voor degene die het niet wist, ik ben niet alleen een feestdagenliefhebber maar minstens zo gek ben Ik op eten. Over feestdagen gesproken, álle feestdagen worden hier gevierd van welke religie dan ook mét heel veel eten dus ik denk dat we eruit zijn, Nirvana move over for Pulau Dayang Bunting.
Ik kan het iedereen aanraden, drop je boterhammetjes, pak het vliegtuig en kom hier eten! Man wat hebben wij genoten. Papa's rijsttafel blijft ongeëvenaard maar wat kwam dit dichtbij. Elke dag staat er voor ons voor de lunch en avondeten een complete tafel klaar vol met vis, kip, rijst groente garnalen en rundvlees. Varken wordt op dit Islamtische eiland niet geserveerd maar gelukkig hebben we onze buik al vol van Peppa Pig. Geluk bij een ongeluk is dat onze lieve rustige prinses is veranderd in een ware kamikaze klauterkabouter waar we de hele dag achteraan rennen om haar uit het lokale ziekenhuis te houden. Vaarwel dus weer calorieën. Als ze dan eindelijk slaapt en papa en mama even zitten hebben we natuurlijk wel een lekker hapje verdiend!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda:
    Je schrijft leuk Anne!
  2. Paula:
    13 januari 2018
    Leuk Anne! Tja, ze zeggen niet voor niets dat het gedaan is met de rust zodra ze beginnen te lopen 😉 jeetje dat eten ziet er goed uit... heel veel plezier nog!!
  3. Anne:
    Dank je Gerrie! Ja Pau je had me al gewaarschuwd hè! 🤣
  4. Opa:
    13 januari 2018
    En die klauterkabouter, eet die dat heerlijke eten ook? Ziet er trouwens ook heel mooi uit.
  5. Anne:
    13 januari 2018
    Ja ze eet redelijk. Ze maken elke dag ook wat speciaal voor haar echt lieve mensen.
  6. Rian:
    13 januari 2018
    Alweer een prachtig verhaal! Dank je wel. Leuk woord ook voor als we in de klas 'galgje' spelen in het kader van een alternatieve spelling-les: klauterkabouter. Die ga ik absoluut gebruiken.
  7. Anne:
    Haha raad niemand!
  8. Rikkert:
    13 januari 2018
    Leuk, leuke mensen. Keep up the good life!
  9. Martine:
    13 januari 2018
    Zo grappig te lezen! Je bent nog precies zoals uit mijn herinnering van vroeger toen wij samen twee kleuter kabouters waren op het Mariotteplein hahaha veel plezier!
  10. Anne:
    14 januari 2018
    Gaat lukken buurman Rikkert:) haha jaaa denk er nog vaak aan Martine! Leuke tijd was dat!
  11. Odette:
    14 januari 2018
    Leuk geschreven weer, wij gaan vanaf morgen genieten van het eten in Jamaica. Ik ben bang dat het Aziatische eten toch niet te evenaren is......
    Goede reis verder en we lezen gauw weer jullie nieuwe aflevering
  12. Anne:
    14 januari 2018
    Ook heerlijk! Jullie ook een goede reis!
  13. Nanda:
    15 januari 2018
    Anne! Wat een heerlijke verhalen! Leuk om te lezen.
  14. Anne:
    16 januari 2018
    Dankjewel! Leuk dat je ons volgt!
  15. Miranda:
    16 januari 2018
    Wat schrijf je heerlijk!!
    Eten ziet er top uit.
    En succes met het achter jullie klauterkabouter aanrennen. 🤣 Ik herken dit.
  16. Anne:
    18 januari 2018
    Haha dank je Miran en luisteren naar mama ho maar 🤣