Vaarwel Australië

21 maart 2018 - Perth Airport, Australië

"Het land van de Aboriginals" zo eindigde mijn vooruit kijken naar Australië. Voordat ik de loftrompet steek over dit fantastische land toch een kleine kanttekening bij deze uitspraak want naast al het moois wat we gezien hebben moeten we toch concluderen dat dit land alles behalve van hen meer is. Het is triest om te zien hoe deze mensen de westerse teletijdmachine gemist hebben en de enorme omslag die zij in zo'n korte tijd hebben moeten doormaken logischerwijs niet hebben kunnen bijbenen en daarom in armoede en criminaliteit belanden. Ieder huisje heeft zijn kruisje zullen we maar zeggen.

Dat gezegd hebbende gaan we los: West Australië wat ben je prachtig! Duizenden kilometers hebben we gereden (Okay 2000 maar dat is ook meervoud toch?) Warmte en kou getrotseerd (19 graden met een windje is niet ideaal) en ons leven geriskeerd met de camper op een dirt-road (stel dat je vast komt te zitten en moet duwen, dan heb je geen goeie aan mevrouw Biemans). Maar we zijn natuurlijk vooral enorm verwend met nieuwe ervaringen, met de fantastische natuur, knuffelen met kangoeroes (Okay ikzelf niet zie je me gaan echt niet!), zwemmen met zeeschildpadden en Koala's in het wild. Dankjewel Australië voor je mooie wildlife, voor je prachtige natuur en voor je speeltuinen, voor je blauwe zeeën en witte stranden en bovenal voor ons camperavontuur. Ik kan het eerlijk zeggen drie karakters in een camper.. dat is soms even puzzelen.. Zoiets als twee geloven op één kussen.. Maar again.. dat gezegd hebbende. Wat is het fijn om zoveel tijd door te brengen met de mensen van wie je zoveel houdt. Tijd met jezelf is dan weer wat schaarser maar dat komt altijd nog. Wat is het fijn om onze eigen kleine koala te zien opgroeien en elke dag te zien leren en plezier maken. Pure luxe, rijkdom goud.

Met een rugtas vol herinneringen en een blik vol dankbaarheid (vooral ook voor het feit dat de camper nog heel is) vertrekken we naar de laatste nieuwe bestemming van onze reis: Zuid- Afrika. Een nieuw avontuur en meteen al een cadeautje want dit keer krijgen wij familiebezoek. Ci we kijken uit naar je komst!

1. Wieke:
    21 maart 2018
    Prachtig! Goede reis naar Afrika, hopelijk minstens zo'n mooi avontuur!
  2. Gerda:
    21 maart 2018
    Heerlijk weer! Geniet van het volgende deel!
  3. Josje Franken (van Zoelen):
    21 maart 2018
    Ach wat heerlijk om te lezen allemaal.
  4. Foz:
    21 maart 2018
    Wauwie toppers, wat een rijkdom! Lekker doorgaan nieuwe ervaringen en herinneringen!
  5. Miriam:
    21 maart 2018
    Wauw ik geniet volop van jullie avonturen, vraag me steeds af waarom hebben wij dat niet gedaan!!!
    Geniet nog ff van laatste continent!!
  6. Rian:
    21 maart 2018
    zo mooi Anne hoe je met zoveel liefde schrijft over de landen waar je bent geweest en zo mooi om te lezen hoe goed jullie het hebben. Geniet nog maar even verder met jullie kleine koala.
    liefs, oma
  7. Carole:
    21 maart 2018
    Mooie verhalen Anne! Ik heb echt zin om ook zo’n campertocht te maken door Australië!
  8. Annemarie en Theo:
    21 maart 2018
    We genieten enorm van je prachtige reisverhalen en de reis gaat nog door naar zuid Afrika !
    Hele goede reis en we kijken uit naar jullie avonturen daar !
    Lfs A&T
  9. Anne:
    22 maart 2018
    Wat een fijne reacties allemaal! Superlief dat doet ons heel goed.
  10. Marjolein:
    22 maart 2018
    Nog heel veel plezier in Afrika! Heel leuk om je verhalen te lezen! Veel liefs xx