Phuket

23 januari 2018 - Phuket, Thailand

"The best things happen unexpected" zeggen ze toch? Zou zomaar kunnen want wat hebben we het hier leuk gehad! Omdat wij "in de buurt" waren werden we door Niels zijn neef Henk uitgenodigd om een paar dagen langs te komen in hun vakantiehuis in Phuket en de verjaardag van neefje Tim te vieren. Omdat zij al lang in Thailand wonen hadden de vrouwen en kids elkaar nog nooit ontmoet. Daarnaast staat deze feestdagenfetisjist altijd in de startblokken voor een feessie dus met gierende banden naar Thailand! "Gierende banden" werd in dit geval wel heel letterlijk toen wij onze vervolgvlucht dreigden te missen door vertraging van de eerste vlucht en we op Kuala Lumpur airport met een karretje het hele vliegveld over werden gescheurd. Er konden een paar mensen nog net op tijd opzij springen maar zoals dat in Maleisië gaat weet ik inmiddels.. Wat er ook gebeurt altijd blijven glimlachen! Aangekomen in Phuket bleek de douane met een baby een piece of cake. Helemaal met een voor hier zeldzame blauw-oog zoals Indi. Het blijkt hier de normaalste zaak van de wereld dat je niet alleen overal voorrang krijgt maar dat je bagage helemaal niet gecontroleerd wordt zodat je lekker snel verder kan met je kleine wereldreiziger. Dus mocht je in Thailand zijn en vergeten je dure parfum uit je handbagage te halen. Leen even een baby en het komt goed 👌.

Waar ik Phuket vooral kende van de verhalen over de ping-pong shows (De oudere generatie moet deze term misschien even googelen) bleek gelijk al bij aankomst hoe mooi het hier is en hoeveel dit eiland te bieden heeft. Meteen al de eerste avond genoten wij van de fantastische zonsondergang op het prachtige strand. Ik mompelde nog iets over een mooie plek voor een huwelijksaanzoek maar de overkant bleef stil dus voorlopig nog gewoon mevrouw Biemans! Gelukkig speelde er op de achtergrond enorm slechte coverbandmuziek en nam Indi een hap zand want te veel romantiek dat kan mijn nuchtere krullenbol niet aan vrees ik.

Op vrijdagavond kwam ook de andere familie Sijtsma aan en was het Friese feestje compleet. Wat was het leuk om dit mooie multi-culturele gezin te ontmoeten. Bijzonder om te zien dat Tim met zijn twee jaar oud dankzij zijn Russische moeder, Nederlandse vader en internationale opvoeding al drie talen spreekt en waar wij dachten dat we met Indi op wereldreis een kleine Columbus hadden heeft dit ventje al meer dan 50 keer gevlogen in zijn korte leventje! Persoonlijk moet ik nog even aan de gang met mijn talenkennis want toen ik trots vertelde dat ik Indi een Thais kinderboekje had voorgelezen bleek dit Russisch te zijn.

Lieve Henk, Galina en Tim bedankt voor jullie gastvrijheid en de gezellige tijd. We hebben genoten van dit cadeautje!

1. Floor Duyvis:
    23 januari 2018
    Leuk verhaal weer An! Geniet er van!
  2. Paula:
    Super leuk weer Anne!!
  3. Neeltje:
    23 januari 2018
    Wat bijzonder dat jullie op de verjaardag van Tim zijn geweest.
    Indi en Tim hadden het ook wel gezellig samen zo te zien op de foto's. Phuket is inderdaad mooi.
    Zelf ook al eens geweest maar nog niet in dit appartement .
    Goede reis .
  4. Marieke:
    23 januari 2018
    Leuk om weer te mogen delen in jullie wereldavontuur en Indi ziet er top uit.😘Goed vervolg.👍
  5. Jannie:
    23 januari 2018
    Zo leuk om dit zien en al lezend mee te reizen.Dikke tut fan mij foar jimme(Ben ook 3 talig😉)
  6. Chari:
    Leuk om te lezen!
  7. Anne:
    Bedankt lieve dames!
  8. Anne:
    Hahahhaha Ow my god Niels wat een gemiste kans
  9. Rian:
    23 januari 2018
    hadden we toch bijna 2 bruiloften in 1 jaar........ Oma is ook nog steeds wel in voor meer dan 1 feestje hoor. Maar wat een schitterend verhaal weer en wat een mooie foto's. heerlijk om jullie zo gelukkig te zien.
  10. Odette:
    24 januari 2018
    Genot om te lezen! Wat is de volgende stap?
  11. Anne:
    24 januari 2018
    Haha ja oma houdt ook wel van een feessie hè! Volgende stop is Georgetown Penang Odette.
  12. Inger:
    Oooowwwww wat een leven☀️👙🍻🍷🍽