Pantai Cenang

16 januari 2018 - Pantai Cenang, Maleisië

De weg hiernaartoe was weer avontuurlijk. Dit keer zaten we in een in mijn beleving overbeladen schuitje. Met mijn ogen dicht prevelde ik in mijn hoofd het mantra dat de lokale bevolking dit vast niet iedere dag zou doen als het echt zo gevaarlijk was. Ik had mezelf net gerust gesteld toen ik naast me op vragende toon hoorde "I'm scared?". De toch al niet bestaande en o zo gewilde grond zakte even weg onder mijn voeten want als de locals het al niet zin zitten.. precies.. tot ik naast me in het gezicht van een stralende dame met vragende blik keek en ik besefte dat ze zich afvroeg of ík wellicht bang was. Nou lieve dame als jij me niet meer zo laat schrikken komt het vast goed.

Veilig en wel zijn we aangekomen in Pentai Cenang, het Scheveningen van Maleisië, het Salou van het Oosten. Het kan nooit lang duren voor Fred Kroket hier zijn entree maakt. De barstrip met blote bassies neemt ons 16 jaar mee terug in de tijd en heel even zijn we terug op de playa in Lloret de Mar. Als dan ook nog de berg versierd is met witte Langkawi letters a la Hollywood weet je zeker dat je heel fout zit maar we genieten voor even volop van de reuring, de friet en de burgers ( je kan de vrouw uit de stad halen maar de stad nooit helemaal uit de vrouw zoiets was het toch?) en het luxe appartement.

Na twee moeilijke nachten met doorkomende kiesjes (thank god for koffie en Ipad) was het vandaag tijd voor de eerste ongecensureerde toeristische attractie want monday= funday (en dinsdag en woensdag en don..). We zijn naar Oriental village geweest waar een wiebelig karretje ons 700 meter de lucht invoerde naar een prachtig uitzichtpunt over de bergen en eilanden. Dit keer was het Niels die even moest slikken maar het was het waard want adembenemend dekt hier wel de lading.
Ook het 3D museum was enorm leuk en een echte aanrader met kids. Zo knap gemaakt en een hele beleving!

Omdat onze kleine lieverd nog een beetje bang voor water is gaan we morgen de visjes achter glas bekijken in een enorm acquarium. En dan is het donderdag tijd voor een nieuw land want we gaan op familiebezoek in Phuket!

1. Chari:
    16 januari 2018
    Wauw gaaf zeg, klinkt alsof jullie het nog steeds goed naar jullie zin hebben! Geniet lekker!
  2. Marieke:
    16 januari 2018
    Wat een avontuur weer,geniet en veel plezier verder.😘
  3. Neeltje:
    16 januari 2018
    Mooi en wel spannend hoor.
    Goede reis en een gezellig familie bezoek op Phuket. Doe ze de groetjes.
  4. Odette:
    17 januari 2018
    Wat leuk en spannend weer allemaal
  5. Inger:
    17 januari 2018
    Oooooohhhhh Siepie ik ben trots op je 😂hoe heb je hem kunnen omkopen Anne? Geniet nog even hier en de groeten aan de familie
  6. Jannie:
    Weer een angst overwonnen,Niels
    Der ligt hier ook nog ergens een verjaardagen om voor zweefvliegen in Frankrijk.Die kun je nu wel inleveren😘
  7. Emily:
    17 januari 2018
    Wat leuk lieverds (ik krijg accuut zweethandjes van die hoogte!!). Liefs
  8. Rian:
    18 januari 2018
    het Salou van het oosten, puur jeugdsentiment lijkt me, maar dan nu als serieuze paps en mams.
    En stoer Niels, op die surfplank. Staat je goed.
    groetjes