Langkawi en Pulau Dayang Bunting

6 januari 2018 - Pulau Dayang Bunting, Maleisië

Na het heftige Kuala Lumpur zijn we gister via Langkawi aangekomen in een klein paradijsje met slechts 400 inwoners (yes nóg minder dan in Warder, ik dacht ik maak m zelf even 😊). Vooral ik zag erg op tegen de reis van taxi, vliegtuig, taxi en boot en ik kan niet zeggen dat ik metéén gerustgesteld was toen ik al na de eerste rit met spuug van Indi in mijn haren de taxi uit stapte..Okay valse start dus maar "No guts,no glory" dus met gepaste tegenzin weer verder, spuugzakjes in de aanslag. Maar eerlijk is eerlijk de rest van de reis ging goed! Na een overnachting in een spookhotel op Langkawi de volgende dag met de speedboot naar dit kleine ongeschonden stukje natuur. Wederom een lichte paniekaanval van mama in de speedboot maar Indi en Niels hadden teveel plezier om dit op te merken.
Wat is het hier mooi en wat zijn de mensen gastvrij. We zitten hier in een homestay waar we voor een klein bedrag ons buikje rond eten. Onze was wordt gedaan, we worden het eiland rondgeleid en krijgen zelfs kookles. Een plek waar de buffels door de zee lopen en aapjes in het wild leven. Je beseft weer zo snel hoe weinig je nodig hebt. (MAAR voor alle ouders die ooit met kleintjes willen gaan reizen: een tablet met kinderfilmpjes heb je wél nodig want ook jij als relaxte werereldreiziger wil wel eens een uurtje rust!). Voorlopig zitten we hier even goed en gaan we niet meer verplaatsen!