Happy camping

10 februari 2018 - Perth, Australië

Yes de Happy Campers zijn gearriveerd in Australië. Na een lange koude nachtvlucht met heel weinig slaap stonden de neusjes toch wat brak bij aankomst in Perth en dat zonder één druppel genuttigde alcoholische versnapering. Maar zelfs de gigantische behoefte aan slaap kon het enthousiasme niet verdrijven. Dat gevoel dat je had op je 5e verjaardag. Één groot feest, dat leven. En ja die slingers hangen we wel even op no problemo.

In de bus naar ons eerste verblijf kwam ik er achter dat “how are you" hier bedoeld is als groet en niet echt als vraag. Tenzij je kort en bondig antwoordt met “great mate”. Het is in ieder geval geen uitnodiging om iets over je brakke nachtvlucht te vertellen! Okay beginnersfoutje, moet kunnen.

Na één dagje rust en een beroerte na het aanschouwen van de prijzen in de supermarkt mochten we de volgende dag de camper ophalen. Het tweede infarct liet niet lang op zich wachten. Dit kippetje mag gerust een plofkip genoemd worden. Ik vraag me serieus af of ze me weg hadden laten tuffen als ze wisten in wat voor schoenendoos ik thuis rijd.. ach wat niet weet wat niet deert.. Ja toch niet dan?

Één proefritje, één meegepakt stoepje en een succesvolle poging tot achteruit inparkeren (niks mis met 10x steken) waren voldoende oefening voor het echte werk. Op naar het Noorden, 1e stop: Back to nature caravan park. Gezien de naam had ik voor de zekerheid bij de reisleiding gecheckt of het Adams- en/of Eva’s kostuum hier de dresscode was. Ieder z'n ding maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de campingsmoking.
Less is more bleek niet van toepassing dus niets stond ons meer in de weg. Na een prachtige rit door de ruige natuur werden we opgewacht door Arie, een echt Australiër wiens accent hem nog onverstaanbaarder maakte dan een dronkeman met dubbele tongval. Na veel handen en voetenwerk begreep ik dat hij ons onder een boom in de schaduw wilde plaatsen én twee flessen wijn wilde verpatsen. Als echte salestijgers dragen wij bijverkoop natuurlijk een warm hart toe dus Arie kom maar door met je flessen. ’s Avonds genoten we van een fantastische zonsondergang én een lekker stampotje. Je bent een Hollander, je blijft een Hollander.

Vandaag kwamen we aan in Lancelin, een kleine kustplaats aan het strand waar we dankzij de zeewind ’s avonds eerder creperen dan kamperen. Gelukkig is het in de Camper lekker knus. Overmorgen vertrekken we naar het eerste doel van onze trip: De Pinnacles dessert.